Selendi, Manisa Atlı Cirit İl Elemeleri'ne ev sahipliği yaptı
Geleneksel Spor Dalları Federasyonu'nun 2026 yılı faaliyet programında yer alan Manisa Atlı Cirit İl Elemeleri, Selendi'de yoğun katılım ve büyük heyecanla tamamlandı. Selendi İlçe Spor Müdürlüğü organizasyonunda Vali Muzaffer Ecemiş Cirit Sahası'nda gerçekleştirilen organizasyona Manisa genelinden 8 takım katıldı.
Bir hafta boyunca süren müsabakalarda takımlar iki grup halinde mücadele etti. Ata sporu ciritin yaşatılması ve gelecek nesillere aktarılması açısından önemli bir organizasyon olarak değerlendirilen turnuva, sporseverlerden büyük ilgi gördü.
Finalde iki Selendi temsilcisi karşılaştı
A Grubu'nda mücadele eden Selendi Atlı Spor Kulübü, Soma Atlı Spor Kulübü ve Akhisar Efe Atlı Spor Kulübü'nü geride bırakarak grubunu lider tamamladı ve finale yükseldi.
B Grubu'nda ise Selendi Beypınar Spor Kulübü, Akhisar Beyler Atlı Spor Kulübü, Selendi Karabeyler Spor Kulübü, Soma Kara Elmas Spor Kulübü ve Akhisar Yörükler Atlı Spor Kulübü mücadele etti. Grubu zirvede tamamlayan Selendi Beypınar Spor Kulübü de final biletini aldı.
Böylece final mücadelesinde iki Selendi temsilcisi karşı karşıya geldi.
Şampiyon Selendi Atlı Spor Kulübü oldu
Uşak bölgesi hakemi Bülent Demirel'in yönettiği final karşılaşması 45'er dakikalık iki devre halinde oynandı. Büyük çekişmeye sahne olan mücadelede üstün bir performans ortaya koyan Selendi Atlı Spor Kulübü, rakibini 9,5 puanla geride bırakarak şampiyonluğa ulaştı.
Finali ikinci sırada tamamlayan Selendi Beypınar Spor Kulübü ise 2,5 puan elde etti.
Alınan sonuçların ardından Selendi Atlı Spor Kulübü yarı finale yükselme hakkı kazanırken, Selendi Beypınar Spor Kulübü çeyrek final bileti aldı.
Kupa töreninde büyük coşku yaşandı
Karşılaşmanın ardından şampiyon takım sporcuları davul ve zurna eşliğinde şampiyonluğu kutladı. Düzenlenen törende kupalar ve madalyalar protokol üyeleri tarafından takdim edildi.
Şampiyon Selendi Atlı Spor Kulübü'nün kupasını Selendi Kaymakamı Mücahit Enes Yıldız verirken, ikinci olan Selendi Beypınar Spor Kulübü'nün kupa ve madalyaları Selendi Belediye Başkanı Murat Daban tarafından takdim edildi.
Başkan Kova: "Dört yıl sonra yeniden şampiyonuz"
Şampiyonluğun ardından açıklamalarda bulunan Selendi Atlı Spor Kulübü Başkanı Zeki Kova, elde edilen başarıdan dolayı büyük mutluluk duyduklarını ifade etti.
Kova, "Dört yıl sonra yeniden şampiyon olmanın gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz. Bu başarıda emeği geçen sporcularımıza, yöneticilerimize, taraftarlarımıza ve bizleri her zaman destekleyen hemşehrilerimize teşekkür ediyorum. Ata sporumuz ciriti yaşatmaya ve Selendi'mizi en iyi şekilde temsil etmeye devam edeceğiz." dedi.
Ata sporu cirit Selendi'de yaşatılıyor
Manisa'nın önemli cirit merkezlerinden biri olan Selendi, düzenlenen organizasyonla ata sporuna olan ilgisini bir kez daha ortaya koydu. İl elemelerinde elde edilen başarıyla birlikte Selendi ekipleri, ilerleyen aşamalarda Manisa'yı temsil ederek yeni başarılara ulaşmak için mücadele edecek.